Ingezonden nieuws

Recruitment tijdens de komkommertijd!

Wat is komkommertijd?

Komkommertijd is een term die wordt gebruikt voor een periode waarin er weinig nieuws of activiteit is. Vaak is dit tijdens de zomermaanden wanneer belangrijk nieuws schaars is en de meeste mensen met vakantie zijn. De oorsprong van de term is niet helemaal duidelijk, maar er zijn verschillende theorieën. Een mogelijkheid is dat de term is afgeleid van het feit dat komkommers in de zomer volop groeien en geoogst worden. Tegenwoordig verwijst “komkommertijd” naar een periode met weinig belangrijk of opmerkelijk nieuws, waarin mensen hun aandacht elders op richten, zoals op vakanties en ontspanning. De vraag is: wat kun je doen tijdens komkommertijd als uitzendbureau of intercedent?

Hunt en informeer

Komkommertijd is een goed tijd om je netwerkvaardigheden te benutten en op zoek te gaan naar potentiële kandidaten. Juist nu, want andere recruiters zijn op vakantie! Jij niet en je hebt minder last van al die andere partijen die ook recruiten. Realiseer je wel dat gehunte kandidaten slechter reageren, omdat ze zelf misschien ook op vakantie zijn. Verstandig is om alle socials van de kandidaat te checken! Heb je direct een leuke binnenkomer als je ze toch benaderd.

Als uitzendbureau kun je creatief zijn en waardevolle content aanbieden, zoals inspirerende whitepapers. Zo kun je blijvend laten zien dat jij wel relevante content deelt, om hun interesse te wekken en ze aan te moedigen zich bij jou in te schrijven Zo creëer je een voorraad vol gekwalificeerde kandidaten die klaarstaan wanneer de vraag weer toeneemt. Bouw jezelf op tot een wervingsexpert en bouw aan een succesvolle toekomst voor jou en jouw uitzendbureau!

Laat je employer branding shinen in de komkommertijd

Geef je online aanwezigheid een boost en creëer een constante en aantrekkelijke boodschap die potentiële kandidaten aanspreekt. Vertel de verhalen over jouw dagelijkse werkervaringen, benadruk de unieke aspecten van het werken via jouw uitzendbureau en breng je bedrijfscultuur tot leven via social media. Zo trek je de aandacht van potentiële kandidaten en zorg je dat ze voor jou kiezen wanneer ze zich op de arbeidsmarkt begeven. Laat je employer branding schitteren, zelfs tijdens de komkommertijd.

Investeer in ontwikkeling en verbeter je kennis

De komkommertijd biedt een uitgelezen kans om te investeren in je eigen ontwikkeling. Infesteer in het verbeteren van jezelf met betrekking tot jouw vakgebied door middel van training en opleiding. Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en technologieën in de branche, zodat je waardevolle inzichten en strategieën kunt toepassen wanneer de vraag naar kandidaten weer stijgt. Bereid je voor om op te treden als een kennisbron die zijn flexwerkers overal en altijd weet te ondersteunen.

Optimale werving voor maximale efficiëntie

Analyseer elke stap van je wervingsproces kritisch en ontdek waar efficiëntieverbeteringen mogelijk zijn. Zet handige tools in die je tijd besparen en maak de ervaring voor de kandidaat onvergetelijk. Zo zorg je dat sollicitanten in de rij staan wanneer de drukte weer terugkeert. Stroomlijn je wervingsproces en wees maak jezelf .

Investeer in relatiebeheer met je klanten

De komkommertijd biedt recruiters de mogelijkheid om waardevolle relaties op te bouwen met zowel bestaande als potentiële klanten. Positioneer jezelf als een betrouwbare partner en een expert in de branche. Bied klanten waardevolle inzichten en advies op het gebied van werving en personeelsbeheer. Zo schep je een sterke band die blijvend is en zullen ze veel eerder aan jou denken wanneer ze weer kandidaten nodig hebben.

Laten we de komkommertijd niet langer beschouwen als een periode van terughoudendheid en passiviteit, maar als een avontuurlijke periode vol mogelijkheden en groei. Bouw een talentpool op, laat je employer branding schitteren, investeer in je eigen ontwikkeling, optimaliseer je wervingsproces en bouw sterke relaties op met opdrachtgevers en flexwerkers. De komkommertijd is dé kans om te stralen en je voor te bereiden op succes. Optimaliseer je werving voor succes en beleef gouden tijden.