Geplaatst op: 20 juli 2022

Binnen 6 weken stress verlagen – Doorzaam training voor uitzendkracht

Zonder stress het leven door willen we natuurlijk allemaal. Maar iedereen ervaart wel eens stress. En moeten we eigenlijk wel stressvol het leven door willen. Want wat is teveel stress?

Wanneer is het niet meer gezond voor je? En wanneer valt iemand uit door stress?

Bevlogen medewerker ook positief voor productiviteit

Het goede nieuws is dat je als uitzender wat kan betekenen voor die uitzendkracht die veel stress ervaart en het liefst natuurlijk proactief al stress voorkomt. Dat is beter voor de persoon maar ook voor de organisatie.

Uit onderzoek is gebleken dat een bevlogen werknemer 35% minder verzuimt en dat zijn productiviteit 20 procent hoger is. Dat bereiken we graag!

Dit zijn de eerste stresssignalen

Als uitzendorganisatie ben je veelal niet aanwezig op de werkvloer en ken je wellicht niet iedereen zo goed als je zou willen. Je doet je uiterste best, maar je kunt simpelweg niet alles. Ook spreekt niet elke uitzendkracht zich hier gemakkelijk over uit.

Hoe kun je nou stress herkennen? Maar hoe weet je of je uitzendkracht last heeft van stress? En hoe houd je uitzendkrachten fit en vitaal als je weinig tijd hebt? Heb jij zicht op hoeveel stress je uitzendkracht ervaart?

Ongezonde stress kan zich op verschillende manieren uiten zoals:

  • Hoofdpijn
  • Slaapproblemen
  • Pijn in je nek
  • Kortaf zijn
  • Concentratieproblemen

Stress kost veel energie, doe je hier niets aan, dan kunnen deze klachten leiden tot een burn-out. Het is waardevol om hier ook je opdrachtgever op te wijzen en om het gesprek met je uitzendkracht hierover aan te gaan.

Geen nood! Er is hulp

Binnen zes weken kun je namelijk je stress niveau verlagen. Dat klinkt te mooi om waar te zijn. In zo’n korte periode je stress level verlagen?

Jazeker. Doorzaam biedt hiervoor een 6-weekse training aan: Minder stress meer energie.
Deze training volgt de uitzendkracht samen met een persoonlijke coach van Lesstress. Wekelijks is er een videogesprek over de voortgang van de training, worden de resultaten besproken en vragen beantwoord. Er wordt gebruik gemaakt van een app voor het doen van de dagelijkse stressmeting. Dagelijkse opdrachten zorgen voor een actieve deelname aan het programma.

Per dag kost het een uitzendkracht ongeveer 15 minuten om het programma te volgen.

Ervaringen deelnemers

  • We hebben veel persoonlijke feedback gekregen met als rode draad dat deelnemers:
  • Minder piekeren
  • Meer baas over hun gedachten zijn
  • Hun valkuilen (h)erkennen
  • Zich veel vrolijker voelen
  • Beter voor zichzelf gaan zorgen