Marc Jaspers van HIPP-Uitzendgroep in podcastserie ‘Ondernemen is vooruitzien’

In de nieuwe, zesdelige podcastserie ‘Ondernemen is vooruitzien’ gaat journalist Paul van Liempt (De Volkskrant, RTL Z, BNR) in gesprek met ondernemers die voorbij de crisis kijken. Hoe gebruiken zij de ervaringen van nu om zich voor te bereiden op de wereld van morgen? ‘Ondernemen is vooruitzien’ is een serie gesprekken met rasondernemers met een positieve blik op de toekomst. Marc Jaspers van HIPP-Uitzendgroep is één van hen.

 

Snel omschakelen

In de vijfde podcast, die ongeveer een halfuur duurt, vertelt Marc Jaspers dat hij net een uitzendgroep had overgenomen toen de lockdown kwam. Zijn volledige omzet viel weg. ‘Het was dramatisch.’ Maar hij schakelde snel en zijn mensen werken nu voor supermarkten. ‘Daar waren veel mensen nodig, vooral vanwege de enorme groei van de online verkoop.’

 

Groot personeelstekort

Straks, dat is afgesproken, gaan ze weer terug naar de horeca. Hij verwacht daar een groot personeelstekort en is bang dat lang niet alle horecabedrijven de kwaliteit kunnen blijven waarborgen. Eén ding staat voor hem als een paal boven water: een flexibele arbeidsschil is onmisbaar. ‘Dat kan ondernemers helpen en biedt medewerkers de kans om ook eens aan een andere branche te proeven.’

 

Zes afleveringen

De podcastserie bestaat uit zes afleveringen.
o Aflevering 1, met Geert Bouwmeester, bestuursvoorzitter van De Goudse
o Aflevering 2, met Simone van Trojen van designer label La Dress
o Aflevering 3, met Wilco Berends van hotel-restaurant De Nederlanden
o Aflevering 4, met Barry Harzevoort van reisbureau Activity International
o Aflevering 5, met Marc Jaspers van HIPP-Uitzendgroep
o Aflevering 6, met Niel van Hoff van evenementenbureau Tribe Company

De serie podcasts is gemaakt door De Goudse Verzekeringen, alle afleveringen staan op goudse.nl/ondernemenisvooruitzien.