Geplaatst op: 14 september 2020

Hoe zorg je voor meer inschrijvingen op jouw uitzendbureau website?

Als uitzendbureau ben je op zoek naar goede kandidaten die je kunt plaatsen bij je opdrachtgevers. Dit is niet altijd eenvoudig. Daarom vinden wij het tijd om te kijken hoe wij je kunnen helpen om nog meer kandidaten als ingeschreven (CV plaatsen) via een uitzendbureau website binnen te krijgen. Want hoe meer kandidaten zich inschrijven hoe meer openstaande vacatures je kunt invullen en hoe meer omzet dit oplevert voor jouw uitzendbureau. Hieronder geven wij je 3 handige tips!

Als uitzendbureau ben je op zoek naar goede kandidaten die je kunt plaatsen bij je opdrachtgevers. Dit is niet altijd eenvoudig. Daarom vinden wij het tijd om te kijken hoe wij je kunnen helpen om nog meer kandidaten als ingeschreven (CV plaatsen) via een uitzendbureau website binnen te krijgen. Want hoe meer kandidaten zich inschrijven hoe meer openstaande vacatures je kunt invullen en hoe meer omzet dit oplevert voor jouw uitzendbureau. Hieronder geven wij je 3 handige tips!

Tip 1. Inschrijfformulier
Hoe korter, hoe beter. Eigenlijk zou je voor het inschrijfformulier moeten kiezen voor slechts de volgende invulvelden: voornaam, telefoonnummer, e-mailadres, bericht omschrijving en de mogelijkheid voor een CV upload. Veel uitzendbureaus vinden dit aantal velden te weinig, maar hoe meer informatie je vraagt hoe meer werkzoekenden afhaken en dat wil je natuurlijk niet.

Heb je hiermee voldoende informatie voor het maken van de juiste match? Nee natuurlijk niet, maar bel gewoon achter elke inschrijving aan en vraag de extra benodigde gegevens telefonisch op. Binnen Uitzendplaats (CRM recruitment software voor uitzendbureaus) kun je daarna eenvoudig de inschrijving aanvullen met alle benodigde informatie. Wij zijn dan ook van mening hoe korter hoe beter. Daarom is ons inschrijfformulier met onze Gratis WordPress Uitzendbureau Website Plugin volledig instelbaar gemaakt.Dit geldt natuurlijk niet alleen voor het inschrijfformulier maar ook voor het sollicitatieformulier gekoppeld aan al je openstaande vacatures.

Tip 2. Sollicitatielink
Vermeldt op het moment dat je een vacature online plaatst op een willekeurige vacaturesite, vermeldt dan altijd de sollicitatielink van het sollicitatieformulier op je uitzendbureau website.  Hierdoor krijg je meer vertrouwen van de sollicitant, meer inschrijvingen en heb je meteen alle data gebundeld in Uitzendplaats (CRM voor uitzendbureaus). Zo zorg je dat je altijd kunt achterhalen wie, wanneer op welke vacature heeft gereageerd.

Tip 3. Sollicitatieknop
Zorg dat je sollicitatieknop groen is, want daar wordt nou eenmaal het vaakst op geklikt. Plaats ook je je sollicitatieknop zowel bovenaan als onderaan de vacature. Dit omdat heel veel werkzoekenden niet goed lezen. Deze klikken dan meteen bovenin op de sollicitatieknop om te solliciteren.

Bovenstaande drie tips zijn de meest belangrijke onderdelen om meer kandidaten te laten inschrijven op je uitzendbureau website. Er zijn uiteraard nog veel meer onderdelen die er toe doen. Heb je vragen over het optimaliseren van je uitzendbureau website? Neem gerust contact met ons, wij zijn er om jouw uitzendbureau te laten groeien.